Salam Kasih Dariku ;

Assalamualaikum & Salam Sejahtera. Terima Kasih byk2... Thanx a lot... Arigato... Gambsahabnida... sbb sudi singgah & belek2 dapurku ini. TERIMA KASIH & SELAMAT MENCUBE kepada yang sudi ingin mencube resepi2 yang ada di sini. Saya budak baru belajar. Hehehe... Mula ghairah & bersemangat dgn ape jua masakan sejak bergelar isteri & jadi surirumah. Sejak itu, setiap hari dok belek majalah2 resepi, internet & ape jua sumber utk mencari sesuatu yg menarik untuk dimasak & dijamu buat suami tercinta. Setiap hari jua cuba untuk belajar sesuatu yg baru. Tapi skang, berusaha untuk cube masak best2 sebab dah sibuk dgn kerja... Moga kalian dapat memberikan semangat & sokongan serta pandangan yg berguna buatku... Silalah FOLLOW, COMMENT & VOTE blog saya ini. Terima kasih daun kari... Lain kali dtg la cni lagi... hehe (~_^) Sebarang pandangan, bolehlah email saya di yayang.nasir@gmail.com atau pun YM : yayang2332. terima kasih.



Anda suke blog ini?

Happy Birthday Mak! (05.04.2011)

Wednesday, April 6, 2011

05.04.2011 - It's my mother in-law's birthday! Selamat Hari Lahir, Mak... Perasaan aku sama macam birthday mak aku sendiri. Of coz! Sejak kahwin dgn En Mohd Suhaireel, keluarga dia keluarga aku jugak. Seronok rasanya ade byk mak. Semakin besar keluarga kami. Actually, last week dah plan dengan hubby & adik2 ipar, masa birthday aku xdapat balik umah mak ayah mertua wp dekat. Hubby keje. So, kitorg plan nak wat kek... Ala, bukan terer masak pun. Tp, suka masak...kire ok la tu. So, tghri smlm buat Chocolate Cake ngan Rich Chocolate Pudding. Sedapp...nyuummy... Pastu, pk2 balik... nak wat lauk sket la. So, aku masak Ayam Ungkep lebih bawak sket g Majidee.

So, mlm td aku bawak g Majidee. Adik2 ipar aku beli KFC. Sampai2 je, nenek ngh makan. Ade lauk ketam lemak... terliur plak. Hubby g makan, aku join skali. Hurmmm... satu hari nnti aku wat ketam masak lemak cili api ek....hurmmmm terliur plak tibe2... hehe...

Lepas makan nasi, mulelah acare makan2 sempena beday mak mertuaku. Siap nyanyi lagu beday lagi... hehe... Ayah xdek. Ayah keje balik kul 11 malam. Hubby kene balik awal sbb keje pg. So, dah tinggalkan la sket tuk ayah...

Okla, jom kite tengok resepi Rich Chocolate Pudding. Resepi Chocolate Cake leh tgk kat SINI. Dan Resepi Ayam Ungkep jugak ade kat SINI. Daaa.... selamat mencube (~_^)

Rich Chocolate Pudding

Bahan2 :

  • 10 gm Serbuk agar2
  • 1/2 cwn serbuk koko (serbuk koko aku xcukup, aku guna Hersey's)
  • 1/2 sk garam
  • 1 cawan gula
  • 4 1/4 cawan susu segar
  • 4 sb tepung jagung
  • 1/2 sk esen vanilla
  • 3 sb butter

Cara2 :

  • Campurkan semua bahan kecuali butter & kacau sebati sehingga mendidih. Kemudian, masukkan butter & kacau hingga pekat. Angkat & masukkan ke dalam loyang @ acuan yang anda suka. Sejukkan & masukkan ke dalam peti sejuk.

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...