Salam Kasih Dariku ;

Assalamualaikum & Salam Sejahtera. Terima Kasih byk2... Thanx a lot... Arigato... Gambsahabnida... sbb sudi singgah & belek2 dapurku ini. TERIMA KASIH & SELAMAT MENCUBE kepada yang sudi ingin mencube resepi2 yang ada di sini. Saya budak baru belajar. Hehehe... Mula ghairah & bersemangat dgn ape jua masakan sejak bergelar isteri & jadi surirumah. Sejak itu, setiap hari dok belek majalah2 resepi, internet & ape jua sumber utk mencari sesuatu yg menarik untuk dimasak & dijamu buat suami tercinta. Setiap hari jua cuba untuk belajar sesuatu yg baru. Tapi skang, berusaha untuk cube masak best2 sebab dah sibuk dgn kerja... Moga kalian dapat memberikan semangat & sokongan serta pandangan yg berguna buatku... Silalah FOLLOW, COMMENT & VOTE blog saya ini. Terima kasih daun kari... Lain kali dtg la cni lagi... hehe (~_^) Sebarang pandangan, bolehlah email saya di yayang.nasir@gmail.com atau pun YM : yayang2332. terima kasih.



Anda suke blog ini?

Masak Cincai je la...

Friday, April 15, 2011
Assalamualaikum.... Salam Jumaat buat semua. Seminggu ni mmg aku malas yang teramat utk update ape2 masakanku. Lagipun aku masak simple sgt2.. Segan plak nak share. Mlm td kitorg lagi la... Tak makan berat. Tu pun sbb pagi semalam aku ngan hubby main bowling. Hubby cuti. Dia nak release tension la tu. So, tghri kitorg makan kedai. Tu pun jugak aku makan roti canai je. Mlm td aku cume buat jemput2 ikan bilis dengan kobis (jemput2 lagi....) hehe... tu je yg mengenyangkan & mudah. sihat tu sbb ade kobis. Pastu, aku buat baked wages hot & spicy. Malas nak amek gmbo. Tak pe, next time aku tunjuk baked wages hot n spicy tu ek. Simple je....

Okla... hari ni, aku malas jugak. Pagi td kemas2 umah.... then, aku masak nasi cam biasa. Tu pun, 1 pot selalu x abis... memasing diet la kunun2... hehe... Lauk, aku masak Ikan Goreng je ngan Telur Masak Blackpepper bersama kentang.

Jom la tengok ape bende yg aku masak ek... Tak caye, cincai je masak2 ni.... Malas... huhuuhu

(1) Telur Masak Blackpepper bersama Kentang

Bahan2 :

  • 2 Biji Telur (digoreng mate lembu)
  • 1 Biji Kentang (dikupas kulit & potong kecik)
  • 1 Biji Bawang Merah
  • 2 Ulas Bawang Putih
  • 1 sb sos tiram
  • 1 sb sos blackpepper
  • 1 sk blackpepper powder
  • 3 sb kicap manis
  • Sedikit air

Cara2 :

  • Tumis bawang merah & putih hingga naik bau.. Masukkan semua bahan termasuk kentang, kecuali telur. Masukkan sedikit air. Tumis sehingga kentang empuk. Setelah kentang empuk, matikan api dan tuang kuah blackpepper tersebut ke atas telur yang telah digoreng. Sedia dihidang.

(2) Ikan Goreng

Senang je.... lumur ikan dengan sedikit garam, sedikit serbuk kunyit, sedikit tepung jagung & sedikit tepung rangup.... goreng dengan minyak yang panas.... sedap makan panas2...hurmmm

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...