Salam Kasih Dariku ;

Assalamualaikum & Salam Sejahtera. Terima Kasih byk2... Thanx a lot... Arigato... Gambsahabnida... sbb sudi singgah & belek2 dapurku ini. TERIMA KASIH & SELAMAT MENCUBE kepada yang sudi ingin mencube resepi2 yang ada di sini. Saya budak baru belajar. Hehehe... Mula ghairah & bersemangat dgn ape jua masakan sejak bergelar isteri & jadi surirumah. Sejak itu, setiap hari dok belek majalah2 resepi, internet & ape jua sumber utk mencari sesuatu yg menarik untuk dimasak & dijamu buat suami tercinta. Setiap hari jua cuba untuk belajar sesuatu yg baru. Tapi skang, berusaha untuk cube masak best2 sebab dah sibuk dgn kerja... Moga kalian dapat memberikan semangat & sokongan serta pandangan yg berguna buatku... Silalah FOLLOW, COMMENT & VOTE blog saya ini. Terima kasih daun kari... Lain kali dtg la cni lagi... hehe (~_^) Sebarang pandangan, bolehlah email saya di yayang.nasir@gmail.com atau pun YM : yayang2332. terima kasih.



Anda suke blog ini?

Nak Masak ke Tak?

Sunday, May 1, 2011

Assalamualaikum.... korang buat apa weekend nih? Cuti sampai esok lagi kan? Yela, sempena 1 May 2011 - Hari Pekerja (Labour Day). Ohh ye, Selamat Hari Lahir ke-18 buat adik bongsu ku, Muhammad Zulfaqar. Hurmmm... kiranya tawaran dia dapat kat Matrik Johor tu hadiah hari lahir jugak la tu. Rezeki. InsyaAllah mudah2an apa yang diimpikan akan tercapai & jgn lupa org tua. Tu yang penting.

Okla.. kalau tengok tajuk N3 hari ni mmg dah kene jugak la sebenarnye. AND, sorry sangat2 sbb gambo2 yang aku letak dalam N3 ni bukan aku yang masak. Alkisahnye begini...... Malam tadi ada kenduri tahlil kat rumah ayah mertuaku. Petang semalam, aku ngn hubby pergi Majidee. Dah sampai pun petang, tu pun sbb hubby keje... So, dapat la tolong sikit2. Mlm lepas kenduri tu baru aku tolong banyak2. Alhamdulillah.. semuanya berjalan lancar wp waktu Maghrib tu hujan lebat jugak. Risau kalau2 orang surau xdapat nak redah hujan. So, bila acara bungkus membungkus, aku takdek la join. Itupun, mak mertuaku yang tolong bungkuskan. Banyak pulak bila dicampurkan semua. So, pagi tadi.. aku panaskan la Ayam Masak Merah, Kuah Dalca ngan Nasi Serai dengan Mix Vege... (Kire sedap la jugak...). So, pagi ni aku ngan hubby dah makan BERAT.... Nampaknya, NO LUNCH yeee.... Make ur body fit! ahahhahha poyo je aku... Kang agak2 kul 3,4 sure terkedek2 g dapur carik makanan.

Eh, korang nak tau? Kelmarin aku ada buat Chocolate Bottom Banana Square. Kire, cam kek cekelat pisang la. Sedap mmg sedap. Sori la... Bukan x nak share kat sini. Hari tu buat, ade sikit failed! Dari segi rupa bentuk. So, xpe2... next time aku pasti akan buat lagi. Sbb ape? Sbb sedap. Yelah, hubby balik keje tengok bawah tudung saji ade kek tu... banyak kali gak dia ngapp. Aku tnye, sedap ke? Dia cakap sedap... Alhamdulillah. Okla tu. Pastu, semalam aku ada buat Kek Gula Hangus @ Kek Sarang Lebah. Aduhaiiiii.... sib baik atas & bawah kek je xjadi. So, aku potong cantik2 amek tgh2. Bawak g umah ayah mertuaku, Alhamdulillah... boleh tahan jugak licin. Okla tu... Lepas ni, nak try Kek Gula Hangus tu edisi kukus la pulak... Ye la, bila bakar, kene maksure oven tu xboleh panas sangat. Kalau tengok dari segi lobang2 sarang tu, menjadik jugak.. Tak pe2....ape bende pun dalam dunia ni kene buat berulang kali baru kita boleh jadik perfect! Practise Makes Perfect! Yeahhhh!!!

Xtvt weekend + cuti Hari Pekerja ni aku ngan hubby xpegi mane. Harini hubby keje malam. So, buat hal cam biasalah. Aku dok tunggu2 gak org Danga City Mall kata nak call. Hurmm, xpelah. Kalau ada rezeki, xkemane kan? Jangan risau, rezeki Allah ni terbentang luas. Terpulang pada kita sendiri nak carik kat mana. Betul x?

So, kesimpulannya... moral of the story... AND, jawapan bagi N3 hari ni ialah TAK MASAK. Yelah, dalam Islam pun ada cakap, Membazir itu Amalan Syaitan. So, xelok membazir makanan kan? Nasi tu banyak lagi dalam periuk nuu...

p/s : Kalau ikut perkiraan, Cabaran Choco M.A.C sepatutnya telah berjalan. Tapi, aku still ada bende yang perlu dibuat. InsyaAllah... Minggu pertama bulan 5 mesti dah buat something... Go go Chayok!! (bg semangat kat diri sendiri...huhu)

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...