Salam Kasih Dariku ;

Assalamualaikum & Salam Sejahtera. Terima Kasih byk2... Thanx a lot... Arigato... Gambsahabnida... sbb sudi singgah & belek2 dapurku ini. TERIMA KASIH & SELAMAT MENCUBE kepada yang sudi ingin mencube resepi2 yang ada di sini. Saya budak baru belajar. Hehehe... Mula ghairah & bersemangat dgn ape jua masakan sejak bergelar isteri & jadi surirumah. Sejak itu, setiap hari dok belek majalah2 resepi, internet & ape jua sumber utk mencari sesuatu yg menarik untuk dimasak & dijamu buat suami tercinta. Setiap hari jua cuba untuk belajar sesuatu yg baru. Tapi skang, berusaha untuk cube masak best2 sebab dah sibuk dgn kerja... Moga kalian dapat memberikan semangat & sokongan serta pandangan yg berguna buatku... Silalah FOLLOW, COMMENT & VOTE blog saya ini. Terima kasih daun kari... Lain kali dtg la cni lagi... hehe (~_^) Sebarang pandangan, bolehlah email saya di yayang.nasir@gmail.com atau pun YM : yayang2332. terima kasih.



Anda suke blog ini?

French Toast

Wednesday, May 18, 2011
Assalamualaikum... Alhamdulillah.. masih lagi kita bernafas di bumi Allah ni. Harini xde apa yang menarik. Cuma, nak share aku breakfast apa pagi tadi. Kali ni aku try resepi dari Joy Of Baking. Mmg sedap la. Cuma, aku buh gula sket. Kalau guna french bread mungkin lagi sedap. Maklumlah, ni guna Gardenia je... eheheh... Ape2 pun, still sedap. Lemak, manis & berkrim. Hurmmm ni hubby aku x suka. Dia x suka makanan yang manis2. Klau buat bread toast utk dia, buat jenis biasa2 kita buat tu, telur ngn sedikit garam je... Pastu, dia cicah ngn sambal... Hurmm, itu fav dia la. Aku ni ala2 western la kunun... ehhehe.... Bukan ape, suka mencube macam2 jenis makanan. Yela, sok mane tau tercampak kat negara orang, xdek la dok risau nak makan ape. Terpk nak bawak belacan ke ape... Asalkan makanan tu halal dimakan, ngappp saje lah... ehehhe...

Ok, jom tengok resepi kat bawah. Aku dah kurangkan sukatan. Bergantung kepada roti yang aku gunakan + jimat telur... ehehhe

French Toast

Resepi asal dari Joy Of Baking.

Bahan2 :

  • 4 keping roti putih (potong ikut suka)
  • 1 biji telur
  • 60 ml susu segar (1/4 cawan)
  • Sedikit serbuk kayu manis
  • Sedikit esen vanilla
  • Sedikit garam
  • 1 sb gula
  • Sedikit butter for frying

Cara2 :

  • Pukul telur bersama2 bahan2 lain. Kacau sebati. Panaskan frying pan dengan sedikit butter. Celupkan roti sedikit demi sedikit & masukkan ke dalam frying pan. Terbalik2kan & pastikan kedua2 belah masak keperang2an. Ulang semula sehingga roti & bancuhan telur habis. Sedia dimakan utk sarapan pagi @ minum petang.

p/s : breakfast pagi tadi french toast bersama segelas susu suam. hurmmm.....

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...