Salam Kasih Dariku ;

Assalamualaikum & Salam Sejahtera. Terima Kasih byk2... Thanx a lot... Arigato... Gambsahabnida... sbb sudi singgah & belek2 dapurku ini. TERIMA KASIH & SELAMAT MENCUBE kepada yang sudi ingin mencube resepi2 yang ada di sini. Saya budak baru belajar. Hehehe... Mula ghairah & bersemangat dgn ape jua masakan sejak bergelar isteri & jadi surirumah. Sejak itu, setiap hari dok belek majalah2 resepi, internet & ape jua sumber utk mencari sesuatu yg menarik untuk dimasak & dijamu buat suami tercinta. Setiap hari jua cuba untuk belajar sesuatu yg baru. Tapi skang, berusaha untuk cube masak best2 sebab dah sibuk dgn kerja... Moga kalian dapat memberikan semangat & sokongan serta pandangan yg berguna buatku... Silalah FOLLOW, COMMENT & VOTE blog saya ini. Terima kasih daun kari... Lain kali dtg la cni lagi... hehe (~_^) Sebarang pandangan, bolehlah email saya di yayang.nasir@gmail.com atau pun YM : yayang2332. terima kasih.



Anda suke blog ini?

Melaburlah dengan Unit Amanah Public Mutual

Thursday, May 26, 2011

Assalamualaikum... Alhamdulillah, syukur kepada Allah sbb kita diberikan lagi nafas di bumi Allah ini. Dan, dalam pada yang sama, ucapan takziah kepada keluarga mangsa tanah runtuh di Rumah Anak2 Yatim Hulu Selangor.

Ok, sorry jugak sbb harini saya x buat entry untuk masakan. Tapi, saya nak share berkenaan Public Mutual Unit Trust. Sebagai salah seorang Perunding Kewangan di Public Mutual, saya nak berkongsi & dalam pada masa yang sama membantu anda untuk menggandakan nilai simpanan anda untuk jangka masa panjang.

Banyak orang bertanya; apa kelebihan Public Mutual Unit Trust?

  1. --> Tentunya Syarikat Pelaburan Swasta No.1 di Malaysia.
  2. --> Pelaburan yang berlandaskan Syariah/Islamik.
  3. --> Pulangan yang tinggi serendah 10%-20% setahun, dan mungkin lebih.
  4. --> Modal yang tidak hilang.
  5. --> Boleh membuat pengeluaran pada bila2 masa shj. Namun, ianya tidak digalakkan kerana tujuan pelaburan adalah untuk jangkamasa panjang & mendapat pulangan yang tinggi (Min 3 tahun).
  6. --> Insuran Takaful percuma.
  7. --> Selamat - sebab ada pemegang Amanah (trustee).
  8. --> Pengurus dana yang berpengalaman lebih 30 tahun.
  9. --> Modal serendah RM1000. Tambahan pelaburan Min RM100 bila2 masa shj.
  10. --> Tak cukup modal? Boleh keluarkan daripada KWSP 20% daripada Akaun 1. Duit akan dipindahkan terus ke Public Mutual. So, tak akan hilang.
  11. --> Kalau melabur menggunakan KWSP, akan dapat purata Dividen KWSP 5% + purata Dividen Public Mutual 15% = 20%.
  12. --> Purata Pulangan / Dividen : Simpanan Tetap = 3% - 4%, KWSP = 4% - 5%, ASB = 8%, Public Mutual Unit Trust = 10% - 20% & mungkin lebih. (Fikir2kanlah ye...)

Tidak dinafikan segala bentuk pelaburan itu berisiko, namun, anda tidak perlu risau kerana sejarah Public Mutual itu sendiri menunjukkan peningkatan pulangan. Tidak dinafikan juga, andai krisis kewangan berlaku, ianya memberikan kesan kepada pelaburan unit amanah ini. Tetapi, ianya segera diatasi tanpa menunggu lebih lama. Kenapa? KERANA : duit/dana kita itu akan dilaburkan ke dalam syarikat2 besar di papan utama Bursa Saham seperti; TM Berhad (tempat kerja lama saya), Sime Darby, Petronas & sebagainya yang berlandaskan syariah. Syarikat2 besar ini tidak mungkin sekali akan mengalami kerugian besar & sekiranya berlaku kerugian kecil, ia pastinya mudah untuk diatasi.

Sebenarnya, kalau anda pening kepala nak fikirkan pasal pelaburan anda, anda tidak perlu risau. Serahkan saja kepada perunding kewangan anda. Mereka akan uruskan dana anda. Mereka akan sentiasa membantu anda. Ianya tidak perlu dibayar.

Takut perunding kewangan/agen unit trust ini menyalahgunakan duit anda? Tidak perlu risau. Cek yang anda serahkan tentunya di atas nama Public Mutual Berhad & tidak boleh ditukarmilik.

Fikirkanlah. Masa depan kita akan terjamin andai kita melaburkan duit/dana kita ke arah yang terbaik & sesungguhnya ianya berlandaskan Syariah.

Anda kaya? tak tahu nak buat apa dengan duit anda? ingin menggandakan duit anda? Atau anda pemilik syarikat? Ingin menggandakan nilai keuntungan syarikat anda? Melaburlah dengan bijak di Public Mutual Unit Trust. Saya sedia membantu anda.

Testimonial : Ada seorang pakcik melabur dengan rakan saya sebanyak RM30,000. Selang 7 bulan beliau ingin keluarkan duit itu untuk tujuan kecemasan. Sebaik rakan saya memeriksa simpanan pelaburan pakcik itu di Public Mutual, nilai RM30,000 telah bertambah RM8,000 kepada RM38,000 untuk 7 bulan. Bayangkan sekiranya duit/dana itu dilaburkan untuk tempoh paling kurang 3 tahun? Fikir2 kanlah...

Siti Hajar Mohd Nasir

Unit Trust Consultant
Public Mutual Berhad
013-2085499

p/s : buatlah keputusan BIJAK & TERBAIK hari ini untuk masa depan anda!

1 comments:

  1. Yayang Nasir * said...:

    kadang2 kita malas nak pk & xrasa lagi ianya perlu. Cube bayangkan saat itu anda susah, bagaimana? So, mulakan langkah awal dengan bijak...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...