Salam Kasih Dariku ;

Assalamualaikum & Salam Sejahtera. Terima Kasih byk2... Thanx a lot... Arigato... Gambsahabnida... sbb sudi singgah & belek2 dapurku ini. TERIMA KASIH & SELAMAT MENCUBE kepada yang sudi ingin mencube resepi2 yang ada di sini. Saya budak baru belajar. Hehehe... Mula ghairah & bersemangat dgn ape jua masakan sejak bergelar isteri & jadi surirumah. Sejak itu, setiap hari dok belek majalah2 resepi, internet & ape jua sumber utk mencari sesuatu yg menarik untuk dimasak & dijamu buat suami tercinta. Setiap hari jua cuba untuk belajar sesuatu yg baru. Tapi skang, berusaha untuk cube masak best2 sebab dah sibuk dgn kerja... Moga kalian dapat memberikan semangat & sokongan serta pandangan yg berguna buatku... Silalah FOLLOW, COMMENT & VOTE blog saya ini. Terima kasih daun kari... Lain kali dtg la cni lagi... hehe (~_^) Sebarang pandangan, bolehlah email saya di yayang.nasir@gmail.com atau pun YM : yayang2332. terima kasih.



Anda suke blog ini?

Kenapa Menyepi?

Saturday, May 14, 2011
Assalamualaikum... Alhamdulillah... aku sihat harini. dah beberapa entry yg aku buat, baru ni berpeluang nak citer sikit kesihatan aku & apa kes menyepi je... Weekend ni, duk umah cam biasa jugak la. Actually, still ada benda yang nak dibuat. Tak delah... bangun tidur makan tu je. Astaghfirullahala'zim... teruk betul pulak kan. Hubby keje weekend ni. Tak pelah, bila2 time dia off, aku still available utk habiskan masa dengannya. Now, i'm free!

Cerita 1 : Anak

04.05.2011 haritu, sebenarnya aku mengalami keguguran! Bukan aku nak sembunyikan cerita @ gembira meng war2 kan kepada semua. Mana yang baik ambil sebagai tauladan, yang x baik jadikan sempadan. Aku sendiri xtau. Padahal baru miss sehari je period. Btw, entah kenapa petang tu, aku rasa sakit sangat perut. Badan pun terasa lemah semacam. Bila ketulan darah dah keluar, aku terasa lega sangat. Malam tu, macam seperti bulan2 lepas, setiap bulan aku akan jumpa Mak Bidan. Dia akan urut perut aku. Dia sendiri cakap, aku ok. Cuma rezeki belum sampai. Malam tu, aku cerita pada dia & dia check perut aku, dia akui, aku keguguran. Mungkin baru beberapa minggu. Aku disuruh makan jamu utk bersihkan perut. Tak perlu cuci doktor. Walaubagaimanapun, aku & hubby tetap pergi jumpa doktor. Alhamdulillah, bersih & tiada apa2 yang mencurigakan.

So, Alhamdulillah... selama seminggu aku jaga apa2 yang patut & kini aku beransur cergas & sihat. InsyaAllah... mungkin itu bukan rezeki kami. InsyaAllah... akan ada yang menyusul nanti. :)

Cerita 2 : Kerja

05.05.2011 - aku diterima bekerja di salah sebuah management office untuk shopping complex di JB. Aku seronok sebenarnya. Mungkin rezeki kerja sampai dulu. Hari pertama aku, aku ok. Boleh la. Tak de masalah. Biasalah... Orang tatang kita hari pertama je. Duk kulu kilir jumpe aku tnye aku ok ke tak. Itu HR diorg. Rupa2nya, hari kedua aku bersamaan hari last org yg kunun2 sepatutnya assists aku buat kerja. Ajar aku. Rupa2nya aku macam tertipu. Aku kene bljr dr bos. Bukan xnak. Cuma, process flow pun xajar lagi. Pastu, banyak bende yang buat aku keliru. Bukan nak banding2kan dengan company besar yang pernah aku kerja. Cuma, at least, ajar aku ikut flow. DAN, byk perkara lagi yang aku rasa boleh buat aku stressed! Lagi2 membayangkan aku yang kene buat sendiri. Nak pegang henpon 1 saat pun kene sound. Cess... Kalau belum kahwin, aku sanggup. Tp, dah kahwin, banyak perkara yang perlu aku lihat. Aku sayangkan suami & rumahtangga aku. Since my passion pun dah berubah, better aku resigned. Ilmu yang pernah aku belajar akan tetap aku aplikasikan satu hari nanti. Cuma, dgn cara yang berbeza. InsyaAllah.

09.05.2011 - aku anta surat resigned notis 24 jam! Bos tu mmg menjangkakan aku akan berenti satu hari nnti tp, x sangka seawal itu. Tak pelah... rezeki Allah ada di mana2. Yang penting, hubungan aku dengan suami tak jauh.

Cerita 3 : Gubahan Hamper Hari Raya

Alhamdulillah... gmbr2 kat atas tu adalah sebahagian sampel2 gubahan hamper hari raya yang aku buat sendiri. Macam ni ceritanya, alkisah kawan hubby yang meng'offer' aku. Dia mmg buat kuih2 raya, bahulu & macam2 lagi. So, kawan dia nak dia buat sampel hamper hari raya utk vip2 kat company2. So, kakak ni tanya aku, samada aku berminat. Alhamdulillah... dia xsalah carik orang. ecehhh... ehehhe aku bukan ape. Hobi kan... So, cube2lah... Kat atas tu belum siap sepenuhnya. Ada beberapa bende nak kena touch up. Itupun setelah hubby balik semalam, dia la yang komen. Cehhh pengkritik aku la tu... Overall dia suka. Cuma ada beberapa yang perlu diubahsuai. Ala... itupun, aku buat ikut bahan2 yang ada di rumah & bahan2 yang kakak tu bagi. Maklumlah, 1st time. Next time, sure pasti gempak. So, kalau ade sape2 sekitar JB yang nak tempah hantaran kahwin, atau gubahan hamper, sudi2kanlah mencuba hasil gubahan dari Chenta Creative ye... Simple, Murah & Menarik...

So, Alhamdulillah... terisi sket masa kat umah ni... Kire cam bz jugak la sbnrnye... ehehhe...

p/s : Cabaran Choco M.A.C terpaksa ditangguhkan sementara waktu atas sebab2 tertentu. InsyaAllah... tunggu jelah nanti ye....

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...