Salam Kasih Dariku ;

Assalamualaikum & Salam Sejahtera. Terima Kasih byk2... Thanx a lot... Arigato... Gambsahabnida... sbb sudi singgah & belek2 dapurku ini. TERIMA KASIH & SELAMAT MENCUBE kepada yang sudi ingin mencube resepi2 yang ada di sini. Saya budak baru belajar. Hehehe... Mula ghairah & bersemangat dgn ape jua masakan sejak bergelar isteri & jadi surirumah. Sejak itu, setiap hari dok belek majalah2 resepi, internet & ape jua sumber utk mencari sesuatu yg menarik untuk dimasak & dijamu buat suami tercinta. Setiap hari jua cuba untuk belajar sesuatu yg baru. Tapi skang, berusaha untuk cube masak best2 sebab dah sibuk dgn kerja... Moga kalian dapat memberikan semangat & sokongan serta pandangan yg berguna buatku... Silalah FOLLOW, COMMENT & VOTE blog saya ini. Terima kasih daun kari... Lain kali dtg la cni lagi... hehe (~_^) Sebarang pandangan, bolehlah email saya di yayang.nasir@gmail.com atau pun YM : yayang2332. terima kasih.



Anda suke blog ini?

Kek Batik Jawe

Tuesday, May 24, 2011
Hehehhehe... tang "Jawe" tu aku tambah sendiri. Sukahati aku la ek... Aku yang masak... ehheehhe... Aku buat kek batik ni masa family datang sini. Jomla tengok resepi kat bawah.

Kek Batik

Bahan2 :

  • 1 peket biskut Marrie
  • 200gm Milo
  • 3/4 susu pekat
  • 5 biji telur
  • 1 sk esen vanila
  • 2/3 cawan butter
  • 2 sb serbuk koko
  • 1 sk nescafe
  • 2 sb air panas

Cara2 :

  • Loyang 7 inci di lapik dengan kertas minyak/baking paper. Pastikan kertas tu lebih sebab senang nak keluarkan nanti. Satukan semua bahan, kecuali butter ke dalam periuk. Masak di atas api sederhana untuk pastikan bahagian bawah tidak hangit. Kacau sehingga sebati. Masukkan butter. Kacau sehingga pekat dan berbintil2. Matikan api. Patah2kan biskut Merrie ke dalam mangkuk lain. Kacau sebati & sendukkan sedikit demi sedikit ke dalam loyang tadi sehingga habis. Tekan sedikit dengan lebihan kertas supaya rata & tutup. Sejukkan di dalam peti sejuk beberapa jam. Potong & hidangkan.

Resepi dari : HanaMemories (tq...)

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...