Salam Kasih Dariku ;

Assalamualaikum & Salam Sejahtera. Terima Kasih byk2... Thanx a lot... Arigato... Gambsahabnida... sbb sudi singgah & belek2 dapurku ini. TERIMA KASIH & SELAMAT MENCUBE kepada yang sudi ingin mencube resepi2 yang ada di sini. Saya budak baru belajar. Hehehe... Mula ghairah & bersemangat dgn ape jua masakan sejak bergelar isteri & jadi surirumah. Sejak itu, setiap hari dok belek majalah2 resepi, internet & ape jua sumber utk mencari sesuatu yg menarik untuk dimasak & dijamu buat suami tercinta. Setiap hari jua cuba untuk belajar sesuatu yg baru. Tapi skang, berusaha untuk cube masak best2 sebab dah sibuk dgn kerja... Moga kalian dapat memberikan semangat & sokongan serta pandangan yg berguna buatku... Silalah FOLLOW, COMMENT & VOTE blog saya ini. Terima kasih daun kari... Lain kali dtg la cni lagi... hehe (~_^) Sebarang pandangan, bolehlah email saya di yayang.nasir@gmail.com atau pun YM : yayang2332. terima kasih.



Anda suke blog ini?

Ayam Masak Merah

Friday, February 11, 2011

Bahan2 :
  • 4 ketul Ayam bhgian dada (goreng dgn sdkt grm & kunyit)
  • 3 sudu besar Cili Boh
  • 1 Bawang besar (potong bulat)
  • 1 ketul tomato kecik (potong 4)
  • 1 sudu besar tomato puree
  • 1 sudu besar tomato sos
  • sedikit air asam jawa
  • sedikit gula pasir (nk likat merah, guna gula merah)
  • sedikit garam

Bhn kisar :
  • Halia
  • 1 btg Serai
  • Bawang Putih

Cara2 :
  • Tumis bahan kisar & bawang besar sampai naik bau.
  • Masukkan cili boh sampai cili masak, masukkan tomato puree, sos tomato, air asam jawa, gula & garam.
  • Tumis sehingga keluar minyak.
  • Masukkan ayam & kacau sehingga masak & kuah pekat.
  • Sedia dihidang.

Nota : resepi ni utk 2 org makan. So, agak2 jela ye.. lagipon ni resepi cincai2 aku buat. Xletak santan/susu cair. Aku xsuke. Nanti rase lemak plak.

1 comments:

  1. MizShuxie said...:

    sedapnyer......aku dah la pose ni..terliur seh...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...