Salam Kasih Dariku ;

Assalamualaikum & Salam Sejahtera. Terima Kasih byk2... Thanx a lot... Arigato... Gambsahabnida... sbb sudi singgah & belek2 dapurku ini. TERIMA KASIH & SELAMAT MENCUBE kepada yang sudi ingin mencube resepi2 yang ada di sini. Saya budak baru belajar. Hehehe... Mula ghairah & bersemangat dgn ape jua masakan sejak bergelar isteri & jadi surirumah. Sejak itu, setiap hari dok belek majalah2 resepi, internet & ape jua sumber utk mencari sesuatu yg menarik untuk dimasak & dijamu buat suami tercinta. Setiap hari jua cuba untuk belajar sesuatu yg baru. Tapi skang, berusaha untuk cube masak best2 sebab dah sibuk dgn kerja... Moga kalian dapat memberikan semangat & sokongan serta pandangan yg berguna buatku... Silalah FOLLOW, COMMENT & VOTE blog saya ini. Terima kasih daun kari... Lain kali dtg la cni lagi... hehe (~_^) Sebarang pandangan, bolehlah email saya di yayang.nasir@gmail.com atau pun YM : yayang2332. terima kasih.



Anda suke blog ini?

Sayur Campur Udang Ala Tom Yam

Monday, July 18, 2011
Haaa... ni lagi satu resepi campak2. Aku ni, kadang2 masak ikut ape barang/stok yang tinggal. kadang2 serai xde, halia ade, gune je. either one la.. So, kene creative bile dah kene g dapur ni. Tp, Alhamdulillah... setakat ni, licin je aku tgk... Ehehhe... Syukur lah... Bukan ape, kalau niat kita masak adalah ikhlas & penuh kasih sayang, insyaAllah pasti menjadi wp campak2.

Well, nama resepi ni pun aku main belasah je letak. Maklumlah... resepi aku sendiri kan. hehehe.. Kepada yang sudi nak cube, Alhamdulillah... Cubelah. Yelah, kadang2 kite kebuntuan idea nak masak ape kan... So, kawan2 lah yang boleh tolong. Ni ape yang aku termampu tolong. Maklumlah jugak kan... aku bukanlah tukang masak profesional. Cume amatur je... Sama2 lah kita berkongsi ye....

Sayur Campur Udang Ala Tom Yam

Bahan2 :

  • 1/2 mangkuk udang (buang kepala & ekor shj)
  • 1/2 mangkuk taugeh (haa.... ni buat sendiri jugak yee...)
  • 1/2 mangkuk kacang buncis
  • 1 batang serai
  • 2 biji bawang merah - hiris halus
  • 2 biji bawang putih - ketuk
  • 2 biji air limau kasturi
  • 4 biji cili padi - ketuk (tak perlu tumbuk lumat)
  • Garam & Perasa secukupnya

Cara2 :

  • Panaskan sedikit minyak. Tumiskan bawang, serai & cili padi sehingga naik bau. Masukkan udang & tumis sehingga udang masak. Kemudian, masukkan taugeh, kacang buncis, air limau kasturi & garam serta perasa secukupnya. Tidak perlu terlalu masak sangat sayur2 tu & boleh dihidang.

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...