Salam Kasih Dariku ;

Assalamualaikum & Salam Sejahtera. Terima Kasih byk2... Thanx a lot... Arigato... Gambsahabnida... sbb sudi singgah & belek2 dapurku ini. TERIMA KASIH & SELAMAT MENCUBE kepada yang sudi ingin mencube resepi2 yang ada di sini. Saya budak baru belajar. Hehehe... Mula ghairah & bersemangat dgn ape jua masakan sejak bergelar isteri & jadi surirumah. Sejak itu, setiap hari dok belek majalah2 resepi, internet & ape jua sumber utk mencari sesuatu yg menarik untuk dimasak & dijamu buat suami tercinta. Setiap hari jua cuba untuk belajar sesuatu yg baru. Tapi skang, berusaha untuk cube masak best2 sebab dah sibuk dgn kerja... Moga kalian dapat memberikan semangat & sokongan serta pandangan yg berguna buatku... Silalah FOLLOW, COMMENT & VOTE blog saya ini. Terima kasih daun kari... Lain kali dtg la cni lagi... hehe (~_^) Sebarang pandangan, bolehlah email saya di yayang.nasir@gmail.com atau pun YM : yayang2332. terima kasih.



Anda suke blog ini?

Chicken Ham Baked Loaf

Wednesday, June 13, 2012


Chicken Ham Baked Loaf

Bahan2 :
> 8 keping Chicken Ham
> 6 keping Cheese
> 10-12 keping White Bread
> 6 - 8  Eggs
> Sedikit Daun Kucai (Chives) - Hiris Halus
> Secukup Rasa - Dibancuh bersama2 telur

Cara2 : (Senang je....)
  1. Pukul telur bersama secukup rasa dan ketepikan.
  2. Susun roti sebagai base di dalam bekas tahan oven/loyang. Sebaiknya sapu sedikit butter disekeliling bekas supaya mudah keluarkan "loaf" tersebut untuk dipotong.
  3. Susun pula kepingan Chicken Ham di atas roti.
  4. Kemudian susun keping cheese di atas kepingan Chicken Ham.
  5. Ulangi sehingga habis @ penuh bekas tersebut.
  6. Bahagian paling atas, potong sedikit Chicken Ham & Cheese & susun mengikut kehendak sendiri.
  7. Tuang bancuhan telur tadi ke dalam bekas tersebut sedikit demi sedikit & pastikan ianya dituang rata.
  8. Hias di atas sekali dengan hirisan daun kucai.
  9. Simpan dalam fridge semalaman @ selama 2-3 jam untuk pastikan bancuhan telur tersebut meresap sebaiknya ke setiap lapisan roti. (bekas ditutup dengan aluminium foil & seumpamanya).
  10. For Bake : Panaskan oven terlebih dahulu. Keluarkan bekas yang disimpan dalam fridge & tunggu sehingga lebih kurang 15 minit, barulah masukkan ke dalam oven. Bakar hidangan tersebut ke dalam oven selama 30-60 minit (160c) bergantung kepada ketebalan bekas yang digunakan.
  11. Bakar sehingga kekuningan & sejukkan sebentar sebelum dipotong & dihidangkan.
  12. Selamat mencube! (^_^)

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...